mandag den 10. maj 2010

Uldfestival i Saltum


Vi havde en dejlig tur til Saltum, vejret var fint og den lovede regn kom først sidst på eftermiddagen. Det var en stor oplevelse, og det er ikke sidste gang jeg tager på Uldfestival. Masser af dejligt garn, strikkede trøjer og vævede ting. Det jeg var mest betaget af var byens Egnsmuseum, hvor der blev nørklet, d.v.s. strikket, vævet og broderet, et rigtig hyggeligt sted.
Der var mange mennesker, kø for at se, røre og købe. Vi var inde i Bindestuen, hvor Hanne Falkenberg solgte garn-kits, slet ikke til at vælge, så det udsatte jeg til en anden gang. På Geilsk stand i et af teltene var der vist en skøn sommerbluse i bomuld/uld. Jeg købte nogte lækkert tyndt Lamswool, en-trådet råhvid, regner med at strikke af det eller måske væve. Min veninde købte det sammme i en limegrøn, så er der mulighed for at dele lidt om det. Garnet købte vi hos Væv og Flet, som havde mange forskellige farver lammeuld, som var strikket op i tynde og smukke tørklæde.Jeg kan virkelig anbefale at tage til Uldfestival i Saltum næste år. I år er det 4. år der holdes marked.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails