onsdag den 24. september 2014

"Sukkertrøjen" er færdig, men


Jeg er lige blevet færdig med en "sukkertrøje" til min svigerdatter, men der mangler stadig knapper.

Jeg har bestilt Isager "logoknapper". De kom forleden dag, men størrelsen var forkert.

Nu venter jeg på at modtage de rigtige knapper.



Trøjen har en helt anden farve en vist på billederne.

Den er mørk vinrød, forøvrigt en meget smuk farve:D



Jeg har efterhånden strikket denne model i mange forskellige farver,(bliver aldrig træt af sukkertrøjen, selvom den er sen at strikke)


Trøjen er strikket i Isagers garn, 
Highland Wool og Alpaca 1. Jeg har brugt pinde nr. 3 og det synes jeg passer perfekt til denne model.


Har brugt næsten 6 nøgler uld og 4 nøgler alpaca.

Opskriften er fra Marianne Isagers bog "Strik a la carte", 

I øjeblikket strikker jeg sokker og sjaler samt andre småtterier.

God strikkedag:-)

5 kommentarer:

  1. Hvor er den lækker og så blød den ser ud.....Jeg tror jeg har spurgt en gang tidligere, for meget meget længe siden.... Men hvorfor hedder den "sukkertrøjen" ?
    Vh. Majbrit (Tidligere Momsestrik)

    SvarSlet
  2. Det er simpelthen så smuk en trøje, og jeg er sikker på, den er virkelig flot i vinrød. Jeg har altid været vild med den, og alligevel har den endnu ikke været på mine pinde - det må der vist laves om på

    SvarSlet
  3. Hvor er den blevet flot, Emmy - jeg forestiller mig sagtens den vinrøde farve. Det kan være vanskeligt, at få de rigtige farver frem på billeder nogle gange. Isagers uld og alpaca1 er altid et hit sammen, det giver sådan en dejligt resultat :-)

    SvarSlet
  4. Hej. En rigtig dejlig trøje. Men hvordan laver du vendestrik på fodstykkerne og hvor mange masker til kant op?

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails