søndag den 20. februar 2011

Sømandstrøje



Endelig blev jeg færdig med sømandstrøjen til Anton.

Anton fik trøjen, da han var på vinterferie hos mig. Han blev meget glad for den og den passede perfekt.



Jeg synes kanten forneden er rigtig pæn, passer til trøjen i stedet for en ribkant.



Mønsteret, boblerne, strikkede jeg for mange år siden til  mine egne drenge. Sømandstrøjen er blevet moderne igen. Jakob,  Antons far har flere købe-sømandstrøjer i forskellige modeller og farver.


Det der var sværest, var at få ærmerne pænt monteret.
(jeg synes altid montering af strikketøj er lidt trælst, faktisk noget jeg skal tage mig sammmen til)


Faktaboks:
Design: Lene Holme Samsøe
Model: taget fra strikkebogen Sisu Barn nr. 0901
Garn:  Mini Duett, 55% bomuld og 45% merinould
Pinde: nr. 3
Garn: købt hos RET & VRANG i Hirtshals
Forbrug: 276 g
Ændringer: I stedet for at strikke for- og bagstykke på rundpind ( i et) har jeg strikket et forstykke og et
                 bagstykke.
                 Jeg startede med at strikke bulden i et, men mønsteret trak skævt.
Hot or not: en rigtig god model, som jeg godt kan finde på at strikke igen.

8 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet flot, Emmy....og mon ikke Anton bliver rigtig glad for den ?
    Kh. Majbrit:)

    SvarSlet
  2. Den har du lavet flot og du har helt ret i det med kanten.

    SvarSlet
  3. Den er blevet fin. Jeg synes rigtig godt om kanten :)

    SvarSlet
  4. Det er en meget, meget lækker og flot trøje - sømandstrøjen er en af de allerbedste klassikere og jeg tror, den vil komme på mode igen og igen :-)

    Det er sjovt med montering - rigtig mange ser det jo som en sur pligt - selv tænker jeg simpelthen ikke over det, jeg ser det bare som en del af opgaven. Så på det punkt er jeg vist rigtig heldig ;-)

    SvarSlet
  5. Den er blevet rigtig flot, for mange år siden strikkede min mor mange af de trøjer.

    SvarSlet
  6. Dette så ut som en riktig god genser. Jeg liker også en slik kant istedet for ribb.
    Jeg skjønner godt han er fornøyd når han er så heldig å få en slik flott genser.

    SvarSlet
  7. jeg søgte på sømandstrøje til børn og faldt over din side. Ved du hvordan jeg får fat på opskriften? Min mor strikker meget og leder efter dette mønster til præcis denne garntykkelse

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails