mandag den 28. maj 2018

Norsk genser med "isbjørn" :-)

Endelig blev jeg færdig med projekt "isbjørn". En norsk trøje, strikket i garn fra Sandnes, Smart. Strikket  på pind 3 og 3 1/2.


Genseren er til min søn. Han har selv fundet mønsteret på nettet for ca. 2 år siden.
Den har været spændende at strikke, men også tidskrævende.


Her gøres klar til den store montering (som ikke er min kop te). Der skal sættes ærmer i, markering med gult garn.


Først syet en stikning på symaskinen. Derefter holdes tungen lige i munden, klip, klip :-)


Påsyning af ærmer samt belægning.


Ærmet er monteret og jeg er lettet.


Halsen strikke og monteret.


Mønsteret på ærmet er ikke det samme som på bullen.


Sidesømmens mønster og stjernemønsteret forneden


Bagstykket.


Klar til brug. Jeg synes isbjørnen er så smuk.

Jeg er ikke særlig flittig på min blog. Tænker på at lukke den ned eller bruge den i begrænset omfang. IIstedet lægger jeg mit strik ud på Instagram. 

3 kommentarer:

  1. Så deilig... en fantastisk genser... kjempeflott mønster.
    Det var mange strikke arbeid :-))) Herlig har du laget.
    Tusen takk at du viser. Jeg har stor glad å se.
    Kanskje du kommer tilbake av og til... jeg har ikke Istagram :-)
    Hilsen til deg. Flott at jeg fant deg. Kos deg. Viola

    SvarSlet
  2. Det er dog en vanvittig flot trøje. Sikke et arbejde... Isbjørnen er meget flot. Den kan din søn godt være stolt af...

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails