fredag den 10. juni 2016

Halsedisser

Jeg har strikket  halsedisser til min broder. Den grønne skal bruges, når han tager på fisketur til Danmarks smukke åer. Sidst fangede han en stor laks. Den blev røget og jeg havde fornøjelse af at smage laksen til vores årlige sommerkomsammen. 


Den blå er strikket i Baby Merinould, jeg har strikket på pind 3, forbrug næsten 100 g.


Den  grønne er strikket i strømpegarn fra Brugsen. Garnet jeg har strikket af er fra mit store lager.

Denne er også strikke på p 3 og her er forbruget på 100 g.

Jeg har besluttet at jeg indimellem skal have mit store garnlager reduceret :-)) 


Jeg har lige læst denne skønne bog. Den er meget komisk, men der er også en del alvor i bogen.
Måske bliver det også til en biograftur.


Rigtig god weekend, med masser af strik. Kh Emmy

27 kommentarer:

  1. Hvor er de blevet gode. Og saa er de praktiske. Beslutninger om at reducere lagergarn hehe, den spoeger i alle strikkehoveder, men fristelserne er for store og saa maa man bare koebe nyt :-D

    SvarSlet
  2. Sådanne halsedisser er altså guld værd, når det bliver koldt; jeg strikkede dem altid til min far.
    Det er dejligt at få brugt fra lageret; jeg har lige foræret en hel sæk fuld af garn væk (og to sække stof), så jeg har god samvittighed på den front

    SvarSlet
  3. Mon der findes et mere stykke anvendeligt tøj, når man skal være ude i naturen i mange timer? I gode farver og varmt garn :-) Nu må jeg skrive mig bag øret, at jeg SKAL strikke en til mig selv i efteråret, for jeg bruger også meget tid ude. Lageret - åh ja, det er ikke nemt at få nedbragt. Jeg forsøger ihærdigt, men fristes hele tiden og i år har jeg faktisk ikke været særlig standhaftig - men nu skulle jeg jo også lige have noget moskusuld på Saltum Uldfestival - for det har jeg endnu ikke prøvet at strikke i :-) Ha en dejlig søndag aften :-)

    SvarSlet
  4. Hej
    De er så flotte dine halsedisser - jeg er helt ny i strikkeverdenen. Jeg kan ikke finde din opskrift nogle steder, er det med vilje? :)

    SvarSlet
  5. Hej :-) Er det muligt at få opskriften på din skønne halsedisse - min mand ønsker sig nemlig én .Venlig hilsen Ruth

    SvarSlet
  6. Hvor er den dejlig :D

    SvarSlet
  7. Ugh flot - send meget gerne opskrift til asta.emiliaa@gmail.com - på forhånd tak!

    SvarSlet
  8. Min mand vil meget gerne have jeg laver en så hvis du vil må du meget gerne sende opskriften til mig på forhånd tak
    cami9760@hotmail.com

    SvarSlet
  9. De er så fine og jeg elskede når min mor strikkede halsedisser til os. Desværre er hun her ikke længere og jeg må nok se at komme i gan selv:-) Så hvis du sender opskriften vil jeg også rigtig gerne bede om den på jva@fibermail.dk

    SvarSlet
  10. De er rigtig fine. Min datter vil gerne at jeg strikker halsedisser til hendes drenge 3 og 5 år. Har du en opskrift der passer på den størrelse, da jeg ikke er eksperter i at tilpasse opskrifter??
    Hvis du har vil du så sende den til Britta.trunte@gmail.com.
    På forhånd tak
    Britta

    SvarSlet
  11. Hej. Hvor er det dig en skøn opskrift på halsedisse? Er det en man kan købe? Vil helt vildt gerne have sådan en ��

    SvarSlet
  12. De er virkelig fine. Hvor kan jeg købe opskriften?

    SvarSlet
  13. Hvor er den pæn kan jeg købe opskriften på halsedissen.

    SvarSlet
  14. Hej, kan du hjælpe mig- jeg er usikker på hvor lang halsedissen er bagpå?

    SvarSlet
  15. Vil du sende opskriften til mig? lissen.duun@gmail.com den er meget flot

    SvarSlet
  16. Er det muligt at købe opskrift på den blå?:)

    SvarSlet
  17. Please send me the pattern ;)

    SvarSlet
  18. Hejsa - Er det muligt at få opskriften på disse fine halsedisser ?

    SvarSlet
  19. Hej, er det muligt at få opskriften på halsedissen, de er så fine..

    SvarSlet
  20. Er det mulighed for at få opskriften. annilyst@gmail.com

    SvarSlet
  21. Hejsa. Hvis du sælger af din opskrift vil jeg gerne købe. Sendes til pialille3@gmail.com

    SvarSlet
  22. Hejsa, har du mulighed for at sende en opskrift til najalauridsen6@gmail.com

    SvarSlet
  23. Vil gerne købe opskrift hilsen jetterevs@icloud.com

    SvarSlet
  24. Vil meget gerne strikke en af dine halsedisser til min mand når han skal ud og fiske håber at du vil dele opskriften med mig tak

    SvarSlet
  25. Det er en super flot halsedisse. Vil du dele opskriften med mig? Agtrupvej199@gmail.com

    SvarSlet
  26. Hej jeg ville også gerne høre om man kan købe en kopi af din opskrift, den er virkelig fin og som en af de få jeg har set også til herre.
    M. V. H. Karina
    Karinavnielsen@gmail.com

    SvarSlet
  27. Er det muligt at købe opskriften ??

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails