tirsdag den 8. marts 2016

Sokker, klude og sjal (næsten færdig)

Min yngste søn fik disse sokker, sidst han var hjemme. De passede perfekt. Mine sønner er altid aftager af hjemmestrikkede sokker. Eneste ulempe er, at det er svært at se mørkt (sort) garn, når mørket falder på.


Jeg brugte næsten 2 nøgler garn. Sokkerne er strikket på pind 2 1/2.


Her 3 karklude mere. Jeg strikker i bomuldsgarn og dette er fra Søstrene. 

Jeg er næsten (endelig) færdig med kællingesjalet




Det har været spændende at strikke og resultatet er jeg tilfreds med.


I går var der Hvidt derude. I dag er sneen næsten væk og der kommer en regnbyge indimellem :-)

9 kommentarer:

  1. Superfine ting. Hvor har du opskriften til kællingesjalet fra? Er vild med modellen.

    SvarSlet
  2. Hvor er det et smukt sjal, det kunne jeg også finde på at strikke.
    Heldige drenge, der har sådan en mor, der gør det muligt for dem at svøbe deres fødder ind i den skønneste hjemmestrik.

    SvarSlet
  3. ja hjemmestrikkede strømper er der altid afsætning for. Du har ret, mørkt garn er svært at håndtere ved kunstig lys

    SvarSlet
  4. Nej hvor er det flot kællingesjalet - det vil jeg da overveje at strikke som et af årets sjaler - jeg har endnu ikke kagt mig fast på dem alle ☺ Også et par dejlige herresokker, men det er en pæn opgave i den størrelse. Karkludene er da rigtigt i forårshumør ☺

    SvarSlet
  5. Nej hvor er det flot kællingesjalet - det vil jeg da overveje at strikke som et af årets sjaler - jeg har endnu ikke kagt mig fast på dem alle ☺ Også et par dejlige herresokker, men det er en pæn opgave i den størrelse. Karkludene er da rigtigt i forårshumør ☺

    SvarSlet
  6. Jeg har opskriften fra museet i Hjørring. Opskriften kan findes på Ravelry. Her kan opskriften downloades gratis. God fornøjelse. Emmy

    SvarSlet
  7. Jeg har længe kigget på kællingesjalet, nu får jeg da for alvor lyst til at strikke det; hvor er det flot

    SvarSlet
  8. Sokker i sort, imponerende at du kan se til det.
    Det ser lækkert ud det sjal, og svært.
    Men sne har jeg ikke set længe.

    SvarSlet
  9. Flotte sokker, men jeg er enig, sort er en anstrengende øvelse for øynene..

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails