onsdag den 9. januar 2013

En "ommer" og meget andet:-)



Så blev jeg næsten færdig med "lille Gry" troede jeg. 

Opdagede, at jeg havde strikket hætten på pind 3 istedet for pind 3½, (den var for fast ikke dejlig blød som resten af trøjen). En hurtig optrevling og så igang med pindene 3½.



Dette er en trøje jeg strikkede sidste forår, jeg kom til at mangle garn, men kunne ikke få samme indfarvning.

Den skal trevles op, og garnet skal vaskes, hvad det skal bruges til, vil tiden vise.



Her er min dårlige samvittighed ..........
en meget gammel UFO - der mangler kun nogle enkelte bogstaver.

Jeg har bestemt at denne navneklud skal syes færdig i år 2013:-)



Jeg er igang med at strikke puder i to skønne grønne farver.
Garnet er Kauni.



Også en gammel UFO - det skal blive til en hue til min søn.
Jeg har strikket den en gang, men maskeantallet passede ikke i lukningen/indtagningen til pulden.

Der stod i opskriften af man sagtens kunne strikke hue med mindre maskeantal - æv, æv,  det var ikke rigtigt, så den røg ind i gemmerne.

Nu er jeg gået igang med det rigtige antal masker.



Måske bliver det til en hættetrøje til mit yngste barnebarn.

Ellers
skal garnet bruges til andet strik.



Her er garn til et herre- halstørklæde, hvor jeg vil strikke perlestrik, med en tråd alpaca og en tråd strømpegarn.



Denne trøje skal jeg strikke til mig selv - farven er meget smuk. Jeg glæder mig til at komme igang:-)



Det hele er ikke strikkerier - jeg læser denne spændende bog i øjeblikket.

Den minder en del om  "Uendelige verden", som jeg så på TV i julen.
Jeg har endnu ikke læst bogen. Derimod har jeg læst Ken Follett: Jordens Søjler:-)


Posted by Picasa

7 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor har du gang i meget, eller havde ;o)
    Håber du bliver færdig med det hel i år ;o)

    Rigtig god fornøjelse med bogen.

    Kh. Majbrit

    SvarSlet
  2. Sikke mange lækre ting, du har gang i.
    Daffodil er en super flot trøje, jeg glæder mig til at se den færdig i den smukke farve, du har valgt

    SvarSlet
  3. Hvor er det et smukt broderi du har gang i ..
    og mange gode strikkeprojekter :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Jordens søjler har jeg endnu til godt. Jeg har set den på film og har hørt at bogen kan være sej at kommeigennem.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  5. Så mange fine ting, du får fra hånden. Navnekluden er meget smuk ligesom farven til Daffodil.

    SvarSlet
  6. Ærgeligt med den hætte, men så må du på den igen. Trøjen bliver fin.
    Jeg er vild med farven på din Daffodil, den glæder jeg mig til at se, når den bliver færdig. - Dit broderi er helt fantastisk.

    SvarSlet
  7. Rigtig godt nytår, Emmy - sikke mange dejlige projekter du har i gang og selvom nogle har ligget længe, så bliver de nok færdige engang i 2013 :-)

    Hvor er din Sukkertrøje blevet fin - den er så smuk i den lyse blå farve :-)

    Ærgerligt med hætten i Grys jakke, men tror den vil være omstrikningen værd. Min svigerdatter har været meget glad for den model og den er blevet brugt flittigt - så du må bare op på hesten igen :-)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails