onsdag den 18. december 2013

Jeg strikker stadig:o)



Her en rigtig drenge-cardigan. Som mit barnebarn fik til sin fødselsdag. Det er længe siden han sagde til mig: "farmor kan du ikke strikke en trøje med knapper" - selvfølgelig kunne jeg det:o)


Farven er ikke helt rigtig - men trøjen er mørkegrå med grønne og blå kanter.

Fødselsdagsbarnet blev meget glad for trøjen - og det bedste af alt den passede perfekt.

 Faktaboks:
Model: en "blanding" fra Sandnes hæfte nr. 1314 (drengetrøje med knapper) og "morfartrøjen" fra Børnestrik på pinde 3½-4 af Lene Holme Samsøe
Garn: Superwash Vital fra Hjertegarn (dejligt garn at strikke af)
Købt hos: Ret og Vrang i Hirtshals
Pinde: 3½ og 4
Størrelse: 10-12 år
Vægt: 372 g




Nyt garn til lager købt hos www.perlestrik.dk. Det sorte skal bruges til sokker og det røde/beige er en hemmelighed.


Så er jeg næsten færdig med den trøje, jeg måtte trævle op, skal lige købe knapper og have den lagt i pres.



Her jules lidt:)


Jeg er ved at sætte op til nye viskestykker - men det er en lang proces.


En dag i november på en legeplads. hvor der var mere larm en musik - legepladsen ligger ikke op af et beboelsesområde.

En rigtig god ide med musik/larm;-)

Rigtig god dag ude i blogland






Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. Bare jeg kunne væve.
    Det er flotte trøjer du strikker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lea. Jeg kan fortælle dig, at det er et dejligt arbejde at væve. Men det er tidskrævende. Du må have lært at væve;o) Kh Emmy

      Slet
    2. Hej Lea. Jeg kan fortælle dig, at det er et dejligt arbejde at væve. Men det er tidskrævende. Du må have lært at væve;o) Kh Emmy

      Slet
  2. Skøn trøje du har strikket til dit barnebarn, jeg forstår godt han blev glad.
    Jeg er imponeret over at du væver dine viskestykker selv - hvem der bare kunne det...

    SvarSlet
  3. Flot cardigan - og en fin detalje med de to farver ..

    SvarSlet
  4. Sikke en dejlig trøje du har strikket og den stribede ser altså også rigtig lækker ud.

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails