fredag den 10. juni 2016

Halsedisser

Jeg har strikket  halsedisser til min broder. Den grønne skal bruges, når han tager på fisketur til Danmarks smukke åer. Sidst fangede han en stor laks. Den blev røget og jeg havde fornøjelse af at smage laksen til vores årlige sommerkomsammen. 


Den blå er strikket i Baby Merinould, jeg har strikket på pind 3, forbrug næsten 100 g.


Den  grønne er strikket i strømpegarn fra Brugsen. Garnet jeg har strikket af er fra mit store lager.

Denne er også strikke på p 3 og her er forbruget på 100 g.

Jeg har besluttet at jeg indimellem skal have mit store garnlager reduceret :-)) 


Jeg har lige læst denne skønne bog. Den er meget komisk, men der er også en del alvor i bogen.
Måske bliver det også til en biograftur.


Rigtig god weekend, med masser af strik. Kh Emmy

5 kommentarer:

  1. Hvor er de blevet gode. Og saa er de praktiske. Beslutninger om at reducere lagergarn hehe, den spoeger i alle strikkehoveder, men fristelserne er for store og saa maa man bare koebe nyt :-D

    SvarSlet
  2. Sådanne halsedisser er altså guld værd, når det bliver koldt; jeg strikkede dem altid til min far.
    Det er dejligt at få brugt fra lageret; jeg har lige foræret en hel sæk fuld af garn væk (og to sække stof), så jeg har god samvittighed på den front

    SvarSlet
  3. Mon der findes et mere stykke anvendeligt tøj, når man skal være ude i naturen i mange timer? I gode farver og varmt garn :-) Nu må jeg skrive mig bag øret, at jeg SKAL strikke en til mig selv i efteråret, for jeg bruger også meget tid ude. Lageret - åh ja, det er ikke nemt at få nedbragt. Jeg forsøger ihærdigt, men fristes hele tiden og i år har jeg faktisk ikke været særlig standhaftig - men nu skulle jeg jo også lige have noget moskusuld på Saltum Uldfestival - for det har jeg endnu ikke prøvet at strikke i :-) Ha en dejlig søndag aften :-)

    SvarSlet
  4. Hej
    De er så flotte dine halsedisser - jeg er helt ny i strikkeverdenen. Jeg kan ikke finde din opskrift nogle steder, er det med vilje? :)

    SvarSlet
  5. Hej :-) Er det muligt at få opskriften på din skønne halsedisse - min mand ønsker sig nemlig én .Venlig hilsen Ruth

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails