fredag den 8. april 2011

Halsedisser



Jeg har strikket en grå



og en mørkeblå halsedisse.



Begge halsedisser skal min broder Ole have.


Hans store hobby er at fiske, derfor skal han have noget, der varmer når han går ude i naturen ved de danske åer i alt slags vejr.




Opskriften er gammel, jeg fandt den i mine gemmer.


Den grå er strikket i Sisu garn fra Sandnes og den blå er strikket i strømpegarn fra Brugsen.


Begge halsedisser er strikket på pinde nr. 3, og jeg har ialt brugt 200 g garn :O)
Posted by Picasa

70 kommentarer:

  1. Oppskriften er kanskje gammel, men disse er fullt brukbare og veldig, veldig nyttige.
    tenker han sender deg noen varme tanker mens han går langs vannet og fisker!

    SvarSlet
  2. Jeg er sikker på de vil varme ganske dejligt :)

    SvarSlet
  3. Så god en søster du er, og det er da noget som en lystfisker ikke kan undvære. Hvor er det en dejlig model !

    SvarSlet
  4. Dejligt for en lystfisker med varme sager. Jeg har netop strikket strømper til min kollega, som er lystfisker. Jeg scorede en masse point, og lidt røget laks. Jeg tør næsten ikke omtale halsedisse, for så bliver jeg bare sat på opgaven i army grøn. Jeg strikker og får så kollegaens julegave, nemlig rødvin, som han ikke bryder sig om! Fin byttehandel siger jeg.

    SvarSlet
  5. Dem bliver lystfiskeren nok rigtig glad for.

    SvarSlet
  6. Søger netop sådan en opskrift, hvor finder jeg den? :)

    SvarSlet
  7. Jeg har beundret din halsedisse - men har ikke kunnet finde opskriften. Og det var den jeg søgte efter.
    Vil du skrive den til mig - her eller på min mail:

    Ingrid_carlsen@yahoo.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil gerne strikke en halsdisse til mit barnebarn på ½år.
      Din ser MEGET fin og logisk ud, kan jeg få opskriften?
      Venlig hilsen marianne@sehested.org

      Slet
  8. Jeg har også ledt efter opskrift på en halsedisse. Kan man få opskriften ?
    l.ohrberg@stofanet.dk

    Mvh Lotte

    SvarSlet
  9. Her er opskriften:
    http://herrensmark.eu
    Tryk på billedet af halsedissen :-)

    Venlig hilsen en strikkoman

    SvarSlet
  10. Er det muligt at få opskriften ?
    du kan den til
    Formanden@greennet.gl

    SvarSlet
  11. Jeg kunne også rigtig godt tænke mig opskriften! De er SÅ fine!
    Mariabn@hotmail.com

    SvarSlet
  12. hejsa, ¨
    Jeg ønsker mig brændende denne opskrift. kan dette lade sig gøre
    mvh Susse

    susse-larsen@hotmail.com

    SvarSlet
  13. Hej, kan man være så heldig, at du vil dele en opskrift på herre halsdisse med mig. Venligst Bitten
    bkmazur@post.tele.dk

    SvarSlet
  14. Kan man måske bede om opskriften.
    Geilo1304@gmail.com
    Mvh Hedda

    SvarSlet
  15. De er så fine!
    Kan det lade sig gøre, at du også vil dele opskriften med mig, så jeg kan strikke en herre halsedisse til min kæreste?
    mathildsvanholm@hotmail.com
    Mvh Mathilde

    SvarSlet
  16. Kan jeg få opskriften, så jeg kan strikke en til min mand

    SvarSlet
  17. Åh, hvis du vil sende denne smukke opskrift til enirtak2@hotmail.com ville jeg blive så glad, den er sørme fin!

    SvarSlet
  18. Hvor er de fine! Vil du sende opskriften til khoghnielsen@gmail.com? :-)

    SvarSlet
  19. Hej! Vil du sende opskriften til sofieb@live.dk? Det er lige sådan en jeg ønsker mig 😊

    SvarSlet
  20. Hej! Min datter ønsker sig sådan en til jul, så jeg ville være meget taknemmelig, hvis jeg kunne få opskriften af dig. Send den gerne på kley[snabel-a]outlook.dk. På forhånd tak!

    SvarSlet
  21. Hej, jeg vil også meget gerne have opskriften på emilierefsgaardhansen@gmail.com. Mange tak! Vh Emilie

    SvarSlet
  22. Må jeg bede om opskriften? Passer den voksen mand?

    SvarSlet
  23. Hej Emmy. Må jeg mon bede om opskriften pr mail? Det er lige sådan en jeg skal til at lave. Vh Julie

    SvarSlet
  24. Kan man få tilsendt opskriften af halsedissen på mail?
    josefine-kristensen@hotmail.com

    SvarSlet
  25. Kan man få tilsendt opskriften af halsedissen på mail?

    SvarSlet
  26. Sikke nogle fine halsedisser - lige sådan en jeg er på jagt efter.
    Er det muligt at få tilsendt opskriften på c.dallhansen@gmail.com.
    PFT!

    SvarSlet
  27. Hej Emmy. Jeg vil også meget gerne høre om det er muligt at få tilsendt opskriften på halsedissen? Min e-mail er lea_privat@me.com. På forhånd tak! Mange hilsner Lea

    SvarSlet
  28. Hej, jeg vil meget gerne have opskiften på den! Så fin! ellyfalco@hotmail.com
    Mange tak!

    SvarSlet
  29. Ih hvor flotte.jeg vil også gerne bede om opskriften.
    Mariann@hafstroem.dk
    Tak. ��

    SvarSlet
  30. Det er lige sådan en halsedisse jeg er på jagt efter, så må jeg bede om opskriften ��

    SvarSlet
  31. Hej il du sende denne helt perfekte opskrift til mig
    Hilsen ullalorenzen@gmail.com tak

    SvarSlet
  32. Så flotte halsedisser! Kan jeg mon også anmode om opskriften? På forhånd tak :)
    Mvh Elisabeth (elissa_munck@hotmail.com)

    SvarSlet
  33. Så flotte. Har ledt efter en sådan opskrift i evigheder! Kan du sende den på mail?
    tildea92@gmail.com

    SvarSlet
  34. Hejsa må jeg ik bede om opskriften vil gerne give min mand sådan en

    SvarSlet
  35. Vil gerne have opskrift - bodil.kjaergaard@gmail.com - tak

    SvarSlet
  36. vil meget gerne have fingrene i opskriften - asta.emiliaa@gmail.com

    SvarSlet
  37. Vil meget gerne have din opskrift, det er lige sådan een, jeg har ledt efter. Mvh. Randi

    SvarSlet
  38. Har du mulighed for at sende opskriften, tak. :)
    Vh Anette

    SvarSlet
  39. Hej. Hvor er de fine, lige nogle jeg kan bruge på skiferier som snart står for døren :-)
    Er det muligt at jeg kan få opskriften tilsendt?
    Med venlig hilsen
    Rie
    rie.nystrup@gmail.com

    SvarSlet
  40. de er så fine .Kan man være heldig at få opskrift tilsendt,?
    De venligste hilsner og på forhånd TAK

    johan_jonna @Hotmail.com Jonna

    SvarSlet
  41. Må jeg også bede om opskrift? 😃
    Peanut.madsen@gmail.com

    SvarSlet
  42. De ser så fine ud! Jeg vil også meget gerne bede om opskriften, hvis muligt :)
    emmagrarup@hotmail.com

    SvarSlet
  43. De er så fine! kan man være heldig også at få opskriften?
    annikaknudsen444@gmail.com

    SvarSlet
  44. hej. Kan jeg også være heldig at få opskriften på halsedissen, skal strikkes til min søn.
    Tak. mvh
    karinberg@gmail.com

    SvarSlet
  45. mailadr. mangler lige noget, her den rigtige:
    karinberg20@gmail.com

    SvarSlet
  46. Er også. Meget interesseret i opskriften. Hvor er den fin. Mariabjoern@gmail.com

    SvarSlet
  47. Hvor er de fine. Må jeg bede om opskriften? Det er lige sådan en jeg kunne tænke mig:)
    sandramrpersson@gmail.com

    SvarSlet
  48. Hej! Jeg er også yderst interesseret i opskriften på disse fine halsedisser. Hvis du er villig til at dele den, må du meget gerne sende den på mail: chanice-black@hotmail.com

    SvarSlet
  49. Hej. Kan jeg bede om opskriften. eunielsen@hotmail.com

    SvarSlet
  50. Vil meget gerne om det var muligt at du kunne sende opskrift på halsedisse til mariannesander@hotmail.com. på forhånd tak og god december

    SvarSlet
  51. Hei! Jeg kunne tenke meg å strikke slik en halsdisse,kunne du mailet meg oppskrift��Tusen takk��mvh.Line
    Liengmoy@gmail.com

    SvarSlet
  52. Så fin de er må jeg være så heldig at få opskriften af dig :-) kat@heaven.dk på forhånd stor tak :-)

    SvarSlet
  53. Så fin de er må jeg være så heldig at få opskriften af dig :-) kat@heaven.dk på forhånd stor tak :-)

    SvarSlet
  54. Den er virkelig flot!! Må jeg få opskriften? :-) mathildemva@gmail.com

    SvarSlet
  55. Super flotte halsedisser, må jeg bede om opskriften, tak 😊..
    mette_rasmussen2603@hotmail.com

    SvarSlet
  56. Fine. Kan jeg få oppskriften?
    anett310@gmail.com

    SvarSlet
  57. Jeg vil gerne bede om opskriften sendt til paarupvc@gmail.com
    På forhånd tak😷

    SvarSlet
  58. Hej Emmy. Vil du også sende opskriften til mig? ckskals@outlook.com . Mvh Carina

    SvarSlet
  59. Hej.
    Er det muligt at modtage opskriften på den fine halsedisse?

    mvh Ester

    SvarSlet
  60. Hej

    Vil du sende opskriften til mig på denne fine halsedisse. Det er lige hvad jeg leder efter.
    Jettepd@gmail.com
    Tak

    SvarSlet
  61. Jeg vil meget gerne have opskriften. Mvh j.egstrand@gmail.com

    SvarSlet
  62. Kann ich das Rezept bitte haben? 🥰 gabriele.hoell@hotmail.de bittttte❤️

    SvarSlet
  63. Hej er det muligt at få opskriften. Jr@energimail.dk

    SvarSlet
  64. Hei, jeg ser mange har lagt igjen sin mail med forespørsel om oppskrift. Kan du sende meg oppskrift på rettmaske@outlook.com ?

    SvarSlet
  65. Må jeg også få opskriften på denne halsedisse? Min mand ønsker sig brændende en ny, dog i strik denne gang. Vil du sende den til sara_hedegaard@hotmail.com
    På forhånd tusind tak for hjælpen

    SvarSlet
  66. Din halsedisse ser så flot ud, jeg er nybegynder , tænker jeg kunne starte med denne. Må jeg bede om opskriften?.. mvh Annette Min mail er
    a.darholt@icloud.com

    SvarSlet
  67. De ser dejlige ud. Min mand ønsker sig sådan en. Kunne jeg være så heldig at du vil sende opskruften på min mail som er tinasfod@gmail.com

    SvarSlet
  68. Hej - jeg vil også meget gerne bede om opskriften. Jeg har ikke noget imod at betale for en opskrift, men har ikke fundet én, der er lige i øjet. Din udgave er helt perfekt. mvh maivellev@yahoo.dk

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails