lørdag den 23. november 2013

Til 5 års fødselsdag:-)



Jeg skal til 5 års fødselsdag hos mit søde barnebarn.
For længe siden spurgte han mig, om jeg ikke kunne lave håndledsvarmere med dødningehoved.

Jamen hvorfor ikke - her er resultatet:)


Jeg gik på nettet, hvor jeg fandt forskellige mønstre, men mange af dem var for store.

Derfor lavede jeg mit eget mønster - det skal jo passe til en lille 5-årigs håndled, som ikke fylder ret meget i omkreds.

Jeg er spændt på, at se om de håndledsvarmere falder i hans smag.


Min cardigan er næsten færdig, mangler knapkanterne.
Skal ud at køæbe knapper, det synes jeg altid er noget af en opgave - det er jo med, at finde de helt rigtige.


Min svigerdatter var på bogmesse, og kom med denne bog til mig. Det er faktisk en julegave, men den er med glæde modtaget før tiden.

Bogen er rigtig fin, jeg har efterhånden alle de to "gutters" strikkebøger.



Se lige her - en lille strikkehilsen til mig:-)


Jeg er vild med de mange norske trøjer - har strikket en del af dem, men det er længe siden, mener det var i 90'erne.

Det ser ud til, at trøjerne er kommet på mode igen.

Måske skulle jeg gå igang med en trøje til mig selv.

Den jeg strikkede for mange år siden er slidt helt op;)




Jeg er lige kommet hjem fra en fantastisk og oplevelsesrig tur i Beijing, hvor jeg besøgte min søn.

Med i kufferten havde jeg denne søde hjemmegjorte dukke, som nu sider og pynter på mit sybord.

Det var en ældre kineser (mand) der solgte mig dukken. Han syede mit navn på dukkes ene ben.
Posted by Picasa

Her kan navnet lige skimtes:-)

God solskinsweekend - her er vejret rigtig flot med rim på alle tage, græs og veje:-) 

4 kommentarer:

  1. Også en god weekend til dig :) Søde håndledsvarmere som jeg er sikker på bliver et hit...

    SvarSlet
  2. Sikke seje håndledsvarmere, de skal nok falde i god jord

    SvarSlet
  3. Ja, hvor er de blevet fine - håber, han kan lide dem :-) Knapper skal vælges med omhu - jeg hader at sy knapper i, så jeg gider sjældent gøre det 2 gange ;-) Jeg elsker både de norske og de islandske trøjer og synes det ser ud til at de hitter igen :-)

    SvarSlet
  4. Du er vel nok kreativ, sikke nogle fine håndledsvarmere, dem er han garanteret blevet glad for.
    De islandske trøjer går vist aldrig af mode og jeg tror også de er på vej ind igen. Jeg har set flere feminine udgaver med taljemarkering og picotkant i stedet for rib.

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails