fredag den 25. marts 2016

Kællingesjal færdig

Nu er mit kællingesjal endelig blevet færdigt:-)


Jeg er meget tilfreds. Det er strikket i Shetlandsuld fra Hjelholt Uldspinderi. Et skønt garn at strikke af. Det har et fint farvespil. Jeg har strikket på pind 3 1/2 og forbruget et ca. 189 g.


Sjalet er et bindesjal, jeg har lavet snore (strikket over 3 masker) i enderne (de kan ikke ses på billederne)


Nu jeg har afsluttet mit sjal, måtte et nyt på pindene. Her startet på en Camomillesjal i gråt. 
Jeg er ikke helt tilfreds med farven, synes der skulle have været en større farvenuance på "striberne".


Til fastelavn syede jeg denne fine kappe til mit barnebarn. Guldkappen passede perfekt til hendes smukke kjole. Det var en stolt og glad pige, der tog afsted til skolefesten.

  
Jeg har lært et andet barnebarn at sy korssting. Det er han meget optaget af. Han kalder det at sy "krydstern".


Piletræerne er sprunget ud og foråret på vej. Rigtig god påske til alle flittige strikkere.

8 kommentarer:

  1. Rigtig god påske til dig også. Sperfint og anvendeligt kællingesjal. Det må være herligt at sy krydstern. ☺

    SvarSlet
  2. Næh, hvor er det blevet fint dit kællingesjal - utrolig flot farve :-) Jeg vil også gerne strikke det på et tidspunkt, det er så lækkert. Tænk, at gå til fest med guldkappe, hun har garanteret været glad og ser da også utrolig fin ud :-) Han ser koncentreret ud omkring krydsternene, dit andet barnebarn - det er godt med lidt fordybelse :-)

    SvarSlet
  3. Nej hvor er det sjal fint - og sikken smuk blå farve.

    SvarSlet
  4. Uha, hvor er det flot det sjal, det har længe været på to-do listen her, måske en dag.

    SvarSlet
  5. Dit kællingesjaler helt vildt flot

    SvarSlet
  6. Jeg synes også det er flot.

    SvarSlet
  7. Meget flot sjal. Det kunne godt komme på to-do listen.

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails