søndag den 19. april 2015

Færdig drengetrøje;)


Så blev den lille stribede endelig færdig.
Disse billeder viser mine knapkanter. Jeg tager en maske op for hver tredje pind, springer den fjerde pind over. Det giver et pænt og jævnt resultat. 


 Kanterne strikker jeg altid på pinde et ½ nr. mindre end selve strikketøjet:-)


Den førdige trøje klar til brug. 
Cardiganen er en fødselsdagsgave til mit yngste barnebarn.
Kan fortælle, at den passede perfekt, og Eskild var meget glad for den.


 Trøjen er strikket i Sandnes garn, Sisu. Farven på billedet er den rigtige. To grønne farver der matcher hinanden.


Mærkeligt, men farven her er helt forkert.
Jeg har strikket på pinde nr. 2½ og 3
Trøjens vægt: 200 g


Jeg har lige smidt disse smukke blomsterløg ud, de skal plantes ude til efteråret.


Jeg er, som så mange andre, gået igang med at strikke karklude. Et dejligt let TV-strikketøj.


God forårsdag, vejret er rigtig smukt, men vinden er kold.


Forbrug af garn 2015: 1,128

4 kommentarer:

  1. En rigtig kæk drengetrøje - striber er altid så skønt til børnetøj - sjovt med de farver - på nogle billeder ser den helt lilla ud, men nu ved vi jo, at den er grøn :-)
    Sikke nogle smukke hvide pinseliljer - det er bare med at få dem plantet ud, så du kan nyde dem igen næste år :-) Ha´ en dejlig ny uge :-)

    SvarSlet
  2. Fine grønne farver i den lille trøje og sikke nogle smukke hvide narcisser :)

    SvarSlet
  3. Sød lille drengetrøje og det er sådan noget lækkert og slidstærkt garn.
    Fine blomster.

    SvarSlet
  4. Fin drengetrøje, godt forstå modtager blev glad for den

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails