mandag den 7. juli 2014

Endnu en "Marius"



Så blev min egen strikketrøje færdig, og den passer perfekt,



- men jeg er ikke helt tilfreds med halslukningen, den går for langt op.

Jeg har tænkt mig at ændre det på et ridspunkt :-)

Vil lave en gammeldags lukning, med halsudskæring, d.v.s. strikke frem og tilbage.


Her er jeg med trøjen på. Spiser lækker mad i Sverige sammen med børn og børnebørn i byen Hjo, som er fantastisk smuk.


En bestilling fra mit barnebarn Laura - en lilla "hue" hæklet i båndgarn.


Nu jeg var igang med at hækle, blev det til en "My Boshi" til mit ældste barnebarn, Nikolai.

Jeg håber den falder i hans smag:-)



En klassiker er blevet færdig. Vesten er strikket i bomuld/uld, i størrelse 3 år.

Jeg har efterhånden strikket en del veste i den model, som jeg varmt kan anbefale

.
§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§


Pinseferie i Sverige


Jeg har været på ferie (sammen med 2 af mine drenge og 4 børnebørn) i en dejlig primitiv hytte langt, langt
 inde i en stor skov.  

Her var fred og idyl med masser af fuglesang.

Det første vi mødte, da vi kørte ind på skovstien var 2 græssende elge i skovbrynet.(flot syn)

Huset, som min søn havde lånt havde el, men ingen vand og der var udendørs gammeldags "DAS". (sjov at bo, som man gjorde for mange år siden)

God sommerdag ude i blogland:-)

4 kommentarer:

  1. Det er skønne farver, du har brugt til din Marius, de klæder dig rigtig godt.

    SvarSlet
  2. Sverige er altid hyggeligt - et skønt sted at holde ferie. Og at bo primitivt kan man nok klare i en uge :o) - så kan det tilmed være rigtig sjovt. Din Marius er blevet rigtig god. Fine farver.

    SvarSlet
  3. Sverige er så dejligt - jeg har været heldig at møde elge hver gang, jeg har været der og det er altid et spændende og også sjovt syn, for det er da et mærkeligt udseende, ikke? :-) Hvor er den flot og klædelig din Marius - superflot med den blå kant :-)

    SvarSlet
  4. Flot, flot Marius. Jeg øver mig på mønsterstrik i denne tid, så måske engang!

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails