tirsdag den 12. februar 2013

endelig færdig:-)

Så blev jeg endelig færdig med min lille hættetrøje. Den har ligget i min sykurv et stykke tid, manglede kun monteringen.

Hætten er blevet strikket om på de rigtige pinde.

Jeg har ledt efter knapper, som kunne passe og efter flere besøg i hos knappeforhandlere fandt jeg endelig nogle, som jeg kunne bruge;-)



Trøjen er en barselsgave til en lille pige og hendes forældre  ( nærmere min yngste søns bedste ven og hans kone)



Den ene lomme passer perfekt til knapperne, den anden er i en rigtig lyserød.

Til trøje har jeg strikket små vanter og



små sokker.

Faktaboks: Gry's Jakke
Design: Susie Haumann (fra strikkebogen "All you knit is love"
Garn:Vidal Alpaca fra Hjertegarn
Købt hos: Perlestrik, Hjørring
Strikkepinde: 3½
Forbrug: 274 g

Vanterne er strikke i Alpaca fra Drops, jeg har brugt 22g

Sokkerne er strikket i Arwetta garn, opskriften er fra samme strikkebog. Forbrug af garn:  42 g



Garnforbrug i 2013: 887 g


&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Nu tilbage til Kina, her er billeder fra den Forbudte By, helt fantastisk oplevelse og vejret var helt perfekt omkring de 27 g:-)





Smukt!


Husenes udsmykninger er enorme og flotte





 


Bryllupsbilleder af unge kinesere. Nogle af brudene var i rødt andre i hvidt







 
Posted by Picasa

fortsættelse følger ........

3 kommentarer:

  1. Hvor er det er fint sæt. Håber det falder i god jord.

    SvarSlet
  2. Sikken sød lille hættetrøje. knapperne passer perfekt.
    og fantastiske fotos fra Kina

    SvarSlet
  3. Sikke en skøn lille trøje. Utroligt så jævnt du strikker, det ser ud som om det er strikket på maskine, helt fint og glat. Gid jeg kunne strikke så perfekt.
    Tak for de smukke billeder fra Kina, det er et utroligt land og brudene ser fantastiske ud.

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails